مطالب

روش صحیح شستن لباس زیر

به گفته دکتر چارلز جبرا، استاد میکروبیولوژی دانشگاه آریزونا، لباس‌های زیر یکی از اصلی‌ترین منابع انتشار میکروب در فضاهای بسته و مرطوب‌ هستند. به همین دلیل بهتر است که هنگام شستشو با سایر لباس‌ها، درون یک محفظه قرار نگیرند. در ادامه با ما باشید تا روش صحیح شستن لباس زیر را آموزش دهیم تا دیگر در شستن لباس زیرهای خود دچار اشتباه نشوید. برای شستن لباس زیر به شیوه صحیح باید به نکاتی از جمله موارد زیر توجه داشته باشید.

  • شستن لباس زیر با دست
  • عدم استفاده از مواد شوینده و سفیدکننده‌های شیمیایی قوی
  • درجه حرارت مناسب شستن لباس های زیر
  • جدا شستن لباس زیر از سایر لباس‌ها
بهترین روش شستن لباس زیر

روش صحیح شستن لباس زیر با دست و در آب خنک است.

لباس های زیر همرنگ را با هم بشویید تا رنگ پس ندهد و بعد از شستشو با فشار دست آب آن‌ها را بگیرید و سپس زیر نور مستقیم آفتاب آویزان کنید . با این کار مدت زیادی از این لباس ها شکل و ظاهر خود را حفظ خوهند کرد. در مطلب نکات بهداشتی لباس زیر مردانه بیان کردیم که شستن لباس زیر قبل از اولین استفاده ضروری است. انتقال هر نوع ویروس، قارچ و یا باکتری از قبل و در طی مسیری که لباس بدست شما رسیده باشد ممکن است باعث آلوده شدن پارچه و حساسیت پوست شما شود.

 توجه داشته باشید که حتما بعد از شستن لباس زیر آن را در معرض آفتاب مستقیم خشک کنید.

بهترین شوینده برای لباس های زیر

برای شستشوی لباس زیر بهترین ماده شوینده صابون و پودر صابون است.

این لباس ها پس از شستشو با این ماده باید به خوبی آبکشی شوند تا ذرات مواد شوینده از پارچه لباس زیر به طور کامل رفع گردد. البته از پودر ماشین لباسشویی می‌توان برای شستشوی لباس زیر استفاده کرد ولی آبکشی آن بسیار اهمیت دارد، زیرا برخی افراد ممکن است در اثر باقی ماندن مواد شوینده نامناسب روی پارچه لباس زیر دچار خارش و حساسیت شوند. این امر به خصوص در مورد کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

زیرا پوست حساس و ظریف بچه ها می‌تواند به سادگی در اثر مواد شوینده شیمیایی تحریک و آزرده شود.

درجه حرارت مناسب برای شستن لباس زیر

لباس زیر جزء مهم‌ترین لباس های یک فرد است و باید نظافت آن به صورت کامل و صحیح انجام گیرد.

اگر لباس زیر شما از جنس نخ باشد می‌توانید آن را حداکثر تا درجه حرارت ۸۰ تا ۹۰ سانتی‌گراد بشویید؛ اما بیشتر الیاف های مصنوعی و شیمیایی در این دما فرم اولیه خود را از دست می‌دهند. بنابراین این لباس ها را بهتر است برای اولین بار در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه شستشو دهید.

نکاتی مهم درباره شستن لباس زیر کودکان

برای این که احتمال انتقال آلودگی و عفونت را در بین لباس های خود کمتر کنید بهتر است که لباس های زیر را قبل از شستشو از سایر لباس ها جدا کنید و لباس های زیر هر گروه‌سنی و جنسی را نیز جدا از هم بشویید. کودکان به دلیل داشتن پوست لطیف و حساس بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به عفونت و حساسیت‌ها قرار دارند؛ بنابراین بهتر است در هنگام شستن لباس زیر کودکان خود به موارد زیر توجه کنید:

  • بهتر است لباس زیر کودکان را نیز مانند بزرگسالان، برای هر فرد به صورت جداگانه بشوئید.
  • نکته مهم‌تر اینکه می‌بایست لباس زیر دختران را جدا از لباس زیر پسران بشویید.
  • از یک ماده شوینده ملایم مانند پودر صابون برای شستن لباس زیر کودکانتان استفاده کنید.
  • همچنین برای خشک کردن آن‌ها بهتر است از نور مستقیم آفتاب استفاده کنید.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *