مطالب

از بین بردن لکه لباس سفید

لباس‌ها و زیرپوش هایی که به رنگ سفید هستند، بیشتر از سایر لباس‌ها در معرض لکه و چرک قرار دارند، از این رو نگهداری آن‌ها کمی سخت‌تر از سایر لباس‌ها است. برخی از لکه‌های به جا مانده روی لباس به سختی برطرف می‌شوند، و همین امر از مشکلات استفاده و نگهداری از لباس های سفید می‌باشد. چرا که هر چقدر از مواد سفید کننده و شوینده های قوی استفاده کنیم به همان اندازه عمر آن کم می‌شود و شکل اولیه خود را از دست می‌دهد. برای از بین بردن لکه لباس سفید چند راهکار ساده وجود دارد. با ما باشید تا این راه حل ها را برای شما شرح دهیم تا به آسانی بتوانید لک های لباس های سفید و یا زیرپوش های خود را از بین ببرید.

مواد مختلف برای از بین بردن لکه لباس سفید
  • آنزیم های لکه بر
  • جوش شیرین
  • آبلیمو
  • اتیل الکل
  • نمک
  • سرکه سفید
استفاده از آنزیم‌ های لکه‌ بر

قبل از شستشوی کامل لباس سفید، نقاطی‌که دارای‌لکه هستند را با مقداری آب و آنزیم لکه بر خیس کنید.

سپس لباس را به مدت ۱۵ دقیقه در همین حالت بگذارید تا آنزیم‌ ها لکه روی لباس را نابود کنند. توجه داشته باشید، شما با این روش می‌توانید اقدام به از بین بردن لکه های مختلف موجود بر روی زیربغل لباس های سفید خود نمائید. بنابراین حتما از آنزیم‌هایی استفاده کنید که خاصیت لکه بری زیادی داشته باشد.

یعنی این آنزیم توانایی نابودی انواع لکه‌های روغنی و غیر روغنی را دارا باشد.

استفاده از جوش شیرین
برای از بین بردن لکه لباس سفید با استفاده از این روش باید نصف فنجان جوش شیرین را درون یک سطل آب ولرم بریزید و لباس سفید خود را درون آن قرار دهید به نحوی که لباس‌تان کامل در آب غرق شود.
با این روش لکه‌های معمولی به راحتی برطرف خواهند شد.
از بین بردن لکه های سخت با استفاده از آبلیمو، نمک و پودر لباسشویی قبل از شروع کار، درون ظرف یا لگنی به اندازه کافی آب گرم بریزید. توجه داشته باشید که آب بیش از اندازه داغ نباشد، چرا که آب داغ می‌تواند به بافت لباس آسیب وارد کند. سپس یک قاشق غذا خوری نمک، ۱/۴ فنجان پودر شستشو و نصف فنجان آبلیمو بریزید. سپس لباس را درون آن قرار داده و با دست‌ لباس را درون ظرف حرکت دهید به صورتی که تمام مواد به خورد لباس برود. سپس ۴۵ دقیقه صبر کنید تا مواد اثر خود را روی لباس بگذارد. شما با استفاده از این روش می‌توانید از شر لکه‌های سخت خلاص شوید.
از بین بردن لکه های سخت با استفاده از آبلیمو، نمک و پودر لباسشویی
قبل از شروع کار، درون ظرف یا لگنی به اندازه کافی آب گرم بریزید.
توجه داشته باشید که آب بیش از اندازه داغ نباشد، چرا که آب داغ می‌تواند به بافت لباس آسیب وارد کند. سپس یک قاشق غذا خوری نمک، ۱/۴ فنجان پودر شستشو و نصف فنجان آبلیمو بریزید. سپس لباس را درون آن قرار داده و با دست‌ لباس را درون ظرف حرکت دهید به صورتی که تمام مواد به خورد لباس برود. سپس ۴۵ دقیقه صبر کنید تا مواد اثر خود را روی لباس بگذارد.
شما با استفاده از این روش می‌توانید از شر لکه‌های سخت خلاص شوید.
استفاده از آبلیمو و جوش شیرن برای لکه بری زیر بغل لباس‌های سفید

برای از بین بردن لکه های زرد زیر بغل لباس، ابتدا محل مورد نظر را کمی مرطوب کنید.

سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را روی نقطه لک شده بریزید و سپس نصف برش لیمو را روی مکانی که پودر را ریخته‌ اید، بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه لباس ها را در همین حالت رها کنید تا محلول به خوبی روی نقطه زرد رنگ بنشیند.

این کار باعث نابودی لکه ها می‌شود و پس از این مرحله کافیست لباس را آبکشی کنید.

استفاده از اتیل الکل و نمک

برخی لکه‌های حاصل از نوشیدنی‌ها را می‌توانید توسط ترکیب نمک و اتیل الکل نابود کنید.

فقط کافی است مقداری اتیل الکل را به همراه کمی نمک روی لکه بریزید و سپس با دستتان موضع مورد نظر را بسابید و برای از بین بردن لکه ها مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. پس از این مرحله شما می‌توانید با استفاده از یک شوینده، لباس‌تان را بشویید.

هنگام استفاده از اتیل الکل بسیار دقت کنید، چرا که این ماده بسیار قابل اشتعال است.

از بین بردن لکه لباس سفید
استفاده از سرکه سفید برای از بین بردن لکه های حاصل از گرد و خاک

سرکه سفید می‌تواند به خوبی خاک موجود بر روی لباس‌های سفید را نابود کند.

همچنین استفاده از این ماده باعث نرمی لباس نیز می‌شود. برای شستن لباس‌های سفید کافی است یک یا نصف فنجان سرکه را درون آب بریزید و با استفاده از یک شوینده معمولی لباس‌هایتان را تمیز کنید. وقتی از سرکه استفاده می‌کنید به هیچ عنوان از شوینده‌های شیمیایی و یا انواع سفید‌کننده‌ها به طور همزمان استفاده نکنید.

چرا که این‌ مواد ممکن است به سرکه واکنش دهند و بخارات حاصله بسیار مضر باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *